Raamatud, kus õpetatakse lahendama keemia ülesandeid

Ülesannete lahendamisel tekkivate probleemide lahendamine
Vasta
Sõnum
Autor
tauri
Saidi administraator
Postitusi: 453
Liitunud: 06 Sept 2010, 13:50
Haridustase (kraad): Gümnaasiumi loodusteaduste õpetaja

Raamatud, kus õpetatakse lahendama keemia ülesandeid

#1 Postitus Postitas tauri » 07 Sept 2010, 19:41

Rein Pullerits, Maila Mölder „Keemiaülesannete lahendamine”; Tallinn, Avita 2000.
Ülesannete kogu sisaldab arvutuslikke keemiaülesandeid, mille lahendamise oskus tuleb uue ainekava kohaselt omandada. Kogumik koosneb viiest osast. Esimene osa käsitleb üldküsimusi, nagu ühik ja dimensioon, ühikute teisendamine, tüvenumbrite probleem, dimensioonianalüüsil põhinevate ülesannete lahendamine. Teises osas käsitletakse protsentarvutust, kolmandas reaktsioonivõrrandite tasakaalustamist, neljandas molaararvutust ja viimases valikkursuste eriprobleeme. Kui on omandatud protsentarvutus, reaktsioonide tasakaalustamise oskus ning molaararvutus, siis kõiki järgnevaid ülesandeid saab lahendada varemõpitu põhjal. II, III ja IV osa moodustavad omaette terviku, kus kõik osad algavad lihtsamate ülesannetega ja lõpevad kõige keerulisematega. Iga alajaotuse alguses on märgitud, mis astmes (uue ainekava järgi) tuleb need lahenduskäigud omandada. Põhjalikud astmelised näidislahendused võimaldavad vanema astme õpilastel varemõpitut kiiresti meelde tuletada ja keemiast huvitatud õpilastel ennast iseseisvalt täiendada. Kogu V osas käsitletakse valikursuste eriprobleeme. Ülesannete kogu saab kasutada nii põhikoolis kui ka gümnaasiumis.
Haridusministeerium soovitab kasutada keemia õpetamisel lisamaterjalina.

Anneli Lukason „Keemiaülesanded selgeks”; Tallinn, Avita 2001.

Ülesannete kogu aitab VIII–XI klassi õpilasel lahendada koolikursuses nõutavaid arvutusülesandeid. Detailselt selgitatakse ülesannete lahenduskäiku, visualiseeritakse see illustratsioonide abil, korratakse lühidalt teooriat, juhitakse tähelepanu tüüpvigadele, mida õpilased teevad ülesannete lahendamisel (rubriigid „Vigade vältimise viisid" ja „Juku ülesanded"). See loob eeldused eduks ka neile õpilastele, kes seni on pidanud ülesandeid raskeks ja arusaamatuks. Ülesannete tüüpe saab hõlpsasti korrata ka enne IX klassi lõpueksamit või riigieksamit. Reaktsioonivõrrandi alusel lahendatakse ülesandeid nii võrde- kui ka moolmeetodil. Ülesannete kogu mahust hõlmavad põhikooli ainekavale vastavad ülesanded 60% ja gümnaasiumikursuse omad 40%.
Haridusministeerium soovitab kasutada keemia õpetamisel lisamaterjalina.

Vasta